Alla inlägg under oktober 2007

Av Therése - 31 oktober 2007 17:19

Shit, vilken dag!! Många barn i många timmar på Halloweenparty. Men jag tror att alla var nöjda och glad på det hela tagit.

Ikväll ser jag fram emot att se Filippa Barks nya program. Hon är ju hur rolig som helst!

Av Therése - 30 oktober 2007 20:22

Idag har snart blivit igår och det har varit en intensiv dag. Vi har haft pysseldag i Åhus - 78 barn och vuxna kom. Mycket pysslande blir det... Men det var roligt! Imorgon blir det halloweenparty, så det blir ännu en dag med fullt ös. Efter det kan jag säga att det blir lugna gatan, jag ska nämligen vara ledig i fyra dagar!

Idag kom den först julklappen som ett brev på posten. jag har nämligen kirrat en klapp till Cajsa på Tradera. Jag kan ju inte gärna avslöja vad det är, men jag kan säga så mycket att detn var bättre än vad jag trott. Passar henne perfekt! Underbart att vara så nöjd med det första julklappsköpet!

Nu väntar jag på nästa julklapp som ska komma med posten. man kan ju hitta både det ena och andra i cyberrymden!


Nu är det "cooking the books" med farsan som står på agendan!

Av Therése - 27 oktober 2007 19:01

Idag skulle musikdokumentärerna som inte kunde visas förra fredagen visas. Efter att dom hade visats skulle Tidsresenären visas ännu en gång. I god tid kollade jag så allt var OK med filmerna, vilket det var. När det sedan var dags för visning visade det sig att lampan i projektorn exploderat. Kris! Första filmen kunde inte visas, men till andra var problem åtgärdat.

Annars förflöt dagen på museet lugnt och städat och vi hade bara roligt i receptionen. Det är ju alltid roligt när det är mycket folk!

Nu ska jag chilla (måste använda detta hippa ungdomsuttryck) resten av denna dagen!

Av Therése - 26 oktober 2007 20:02

Jag är ju inte bara en vän av citat och ordvändningar av olika slag, utan också rojalist. Dock kan man undra ibland hur det ser ut i den kungliga överhuvudet.

 Härmed förklarar jag den nya Djurgårdsfärjan invigd som ska gå här mellan ... eh ... hållplatserna.

Av Therése - 26 oktober 2007 19:00

Här är en av mina nya ljuslyktor!

Av Therése - 26 oktober 2007 18:25

för jag och Sara har varit på Affari outlet i Osby. Är man tokig ljus och dess tillbehör är detta himmelriket! Hur mycket ljus som helst och alla möjliga och omöjliga färger! Dessutom är det hur billigt som helst. Jag har köpt upp mig på ett lager med röda ljus inför stundande jul, dessutom blev det en ljuslykta i glas att hänga i fönstret och en att ställa på bordet. Åh, så hemtrevligt det blev!:) Återkommer med bild på hela härligheten. Affari har bara öppet tors-lör och just nu är det öppet så fram till v.1 Sen har dom stängt ett tag, för att öppna lagom till påsk igen. Väl värt i ett besök eller två.

Nu ska jag kolla in Polarn o Pyrets nya Svanenmärkta kollektion med kravmärkt bomull. 

Av Therése - 26 oktober 2007 12:52

Det var en mycket spännande afton, den där internationella som jag var på igår. Thailändsk sång och dans, östeuropeisk mat och burgundiska kläder. Också lite svensk skönsång på det. Vårt rättvisa choklad sålde som smör i solsken.

På min enda lediga dag fick jag rädda Brobys mammor genom att jobba på Öppna förskolan. Rätt trevligt, men tröttande! Nu ska jag njuta av resten av denna fredagen. Undrar vad den har att bjuda på?

Av Therése - 24 oktober 2007 13:27

Idag har jag fixat och trixat inför den Internationella aftonen som går av stapeln imorgon. Invandrarkvinnor från världens alla hörn kommer att visa kläder, danser och allhanda ting från sina hemländer. Det jag och S ska göra är att sälja rättvisemärkta produkter till förmån för Lutherhjälpen. Vi ska även sjunga lite. Jag ser framemot detta, det brukar bli roliga tillställningar.


Ovido - Quiz & Flashcards