Alla inlägg under november 2007

Av Therése - 29 november 2007 19:02

Här kommer ännu en bild från min Tysklandsresa. Vi besökte Wiesbaden, där det finns varma källor. Så det är alltså rök från dessa källor som kommer upp ur gatubrunnarna. Bilden är alltså inte tagen i skumraskkvarteren i New York!

Av Therése - 28 november 2007 11:09

Nu är advent på väg till mitt hus. Några stjärnor och ljusstakar har kommit upp i fönstrena.


Jag har också tyckt att det varit lite oroligt på vinden. idag när jag hämtade ner min ljusstakar såg jag anledningen. En död fågel. men det var nog mest när den levde den var lite orolig, skulle jag tro.

Av Therése - 27 november 2007 20:26

Oh, vad kallt det var i morse när jag stack ut näsan utanför ytterdörren!! Det blåste långt in i märgen. Det var full värme som gällde i bilen. Som tur var hade jag med mig en extra långärmade tröja som kom väl till pass när jag skulle gå och hämta barnen vid de olika skolorna.

Jag har ju också engagerat mina systrar som eldvakter så det är fyr i pannan när jag kommer hem. För ett par veckor sedan var det 15 grader när jag kom hem, så vad det skulle varit nu vill jag helst inte tänka på. hu ja, hu ja!

Men nu börjar jag bli lite varm i kläderna, bara fötterna som fortsätter att fryser.


 

Ännu har inte min pärlor anlänt, hoppas dom kommer i morgon, för det ska bli spännande och se hur fina dom kan vara! :)


Just nu sitter det en dammsugareförsäljare hos far o mor och försöker kränga någon sorts universalsugare. Man kan tydligen använda den till annat än damm. Den funkar också att tvätta mattor, soffor, putsa fönster, katter, smutsiga barn och mindre pensionärer med. Verkar det som i alla fall... Fantastiskt, eller hur??!!

Vad skulle Rolfy (min Voltadammsugare, som kostade 695:-) säga om han skulle bli utbytt mot detta muskeduner? Rolfy, han är minsann en trogen vän, som äter upp min dammråtter i ett nafs och klappar sig förnöjt på magen! Putsa fönster med dammsugaren? Hm, vart e vi på väg? När jag kan göra det med mobil, då ska jag tänka över det!


På fredag är det dags för det första programmet av På Spåret. Får väl se om publiken syns. Jag sitter i alla fall på första raden, längst till höger. ska bli roligt och jag kan alla svaren!!:))

Tack för ordet! eller orden...

Av Therése - 26 november 2007 19:08

Igår kväll blev jag äntligen färdig till att beställa min första frukt-och gröntlåda från Mossagården. Nu väntar jag med spänning till på fredag när jag kan gå över till grannen, som är utlämningsställe, och hämta min lilla låda. Mer praktiskt kan det väl knappast bli. För den intresserade kan jag rekommendera ett besök på www.mossagarden.se. Dom har en massa olika ekologiska saker, inte bara frukt och grönt.

När jag ändå var ute i cyberspace beställde jag lite pärlor från www.parlerian.se. Hoppas att det paketet kommer imorgon! :) Det var Sara som tipsade om den sajten. Så nu blir det pärla av igen!


I går hände jag även upp min röda gardiner med lite roliga änglar på. Jag köpte dom till förra julen, men dom är inte jättejulig, så det går bra att sätta upp dom så här års också.

Av Therése - 25 november 2007 20:21

Här kommer en bild som är tagen ovan molnen. Nere under molnen var det dimmigt och grått, man såg kanppt handen framför sig. När vi kommit upp ovanför molnen sken solen. Har ingen aning om var på flygturen den är tagen, skulle gissa på att det är någonstan över Östersjön eller norra Tyskland. Vackert var det i alla fall!

Av Therése - 25 november 2007 12:07

Då var man tillbaka på banan igen efter tre härliga dagar i Langenhain. Som brukligt är i dess trakter var det bara trevligt och roligt. Fest och shopping - vad kan gå fel?

Vidunderlig utsikt får man på köpet. Jag ska sätta in en bild på den senare.

Nu ska jag gå och titta på allt fint jag har handlat! :)

Av Therése - 22 november 2007 10:12

Nu är vi snart på väg - Germany here we come!

Detta ska bli mycket trevligt!

Av Therése - 20 november 2007 21:08

Jag har inte hunnit skriva nu på ett par dagar. Har jobbat hela dagarna och kvällarna har varit fulla av aktiviter. Men nu är det bara en dag kvar att jobba in det är dags att pröva sina vingar. Fick idag reda på att vi ska flyga en timme senare än vad som var bestämt, men det gör ingen större skillnad. Nu ska jag gå och tänka igenom hur jag ska packa och vad som ska packas. 

Ovido - Quiz & Flashcards