Alla inlägg under oktober 2008

Av Therése - 30 oktober 2008 08:05

Idag när jag skulle kolla mina mejl, hade jag fått en bekräftelse från SAS på en flygbiljett till kungliga huvudkomunen den 21 nov och hem 23 nov. Först trodde jag att det var någon sorts reklam nu när Sterling gått i konkurs. Men nej, jag hade fått en flygbiljet, betald och färdig. Där stod mitt namn och det var som sagt min mejladress. Till slut hittade jag ett telefonnummer som jag kollade upp på hitta.se. Då visade det sig att det var Therese Axelsson i Lomma som hade det numret. Jag ringde henne och mycket riktigt hade hon bokat en biljett och råkat sätta dit en punkt, som inte skulle vara där, i mejladressen. Jag skickade biljetten till henne, hon blev glad och jag missade en helgtripp till Stockholm.

Nåja, jag ska dit och fira in det nya året, så jag får väl min beskärda del av kakan.

Av Therése - 28 oktober 2008 22:12

Hoppsan, två inlägg på samma dag! Har hon så mycket att informera världen om? Nej, inte då. Jag håller bara på att fördriva tiden här i cyberspace i väntan på att Brothers and sisters ska börja. Under tiden har jag möblat lite. Flyttade helt enkelt mitt skrivbord med tillbehör in i biblioteket. Läsfåtöljen och sherrybordet hamnade där skrivbordet stod innan, dvs i en fd hallen utanför mitt sovrum. Så nu kan jag sitta och skåda ut över min trädgård, istället för att stirra in i väggen. Nu kan jag också spisa LP-skivor när jag surfar. Förr och nu möts på ett nästan obehagligt sätt.

Av Therése - 28 oktober 2008 19:25

Häromdagen föll jag för frestelsen att köpa Sex and the city - the movie. Innan jag hann se den hade Cajsa sett den tre gånger. Jag har fortfarande inte sett hela, har dom sista 20 min kvar. Men, åh, så bra den är. Ibland skulle man vilja göra saker, som jag vet bara går att göra i New York, som flickorna i filmen. Som att springa runt på nyårsaftons natt iklädd pyjamas, pärlhalsband, high heals och päls, för att besöka en ensam vän. Skulle jag gjort det här hade jag blivit inspärrad på livstid. Eller kanske inte, eftersom psykvården haltar lite ibland. Hursomhelst, filmen är jättebra, så se den! Det kanske redan dom flesta har gjort, men what ever!

Kanske jag skulle ta och börja leva ett lite mer glamoröst liv, dricka cosmopolitans till lunch och drälla Louis Vuitton-väskor runt mig. Ska fundera lite på det...

Av Therése - 26 oktober 2008 10:18

Idag vaknade jag, vad jag trodde var 7.30 Var ganska trött, men trodde att gårdagkvällens barnvakteri hade satt sina spår. Så efter ett tag gick jag upp och då såg jag att S hade textat mig och påminde om klockåterskruvningen. Hoppsan! Då insåg jag att jag helt glömt bort den. Jag hade alltså vaknat 6.30 Tro fasiken att jag var trött! Men jag var ju inte sämre än att jag gick och la mig igen. Nu är jag dock up och har stickat färdigt ett par pulsvärmare. Ett par tjocka, präktiga i yllegarn. 

Av Therése - 24 oktober 2008 22:04

Ok, jag missade kyrkokörsövningen, men istället fick jag träffa Gunilla Pontén. Vilken kvinna! Säger precis som hon tycker, vilket hon lärt av sin mamma som också gjorde det tydligen. Hon var på besök i Konsthallen för att visa sin kollektion. Det bästa man kunde skaffa sig var svart i basgarderoben. Svart, svart och åter svart. Hon har ju väldigt dramatiska kläder. Färger som man skulle undvika, enligt henne, var avokadogrönt, soppgrönt, kissgult och rhodeislandrosa. Kom i håg detta!

Från förmiddagens pressvisning kan man höra följande:

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&id=1415495

Och samtidigt kan man titta på detta:

http://www.ponten.com/


Jag önskar jag vore mer som henne! 

Av Therése - 20 oktober 2008 19:23

Igår kväll, efter jobbet, bjöds jag på födelsdagskalas hos G. Trevligt som vanligt! Ett smörgåsbord och prinsesstårta. Niceigt att avsluta dagen med ett kalas. 

Idag var jag tillbaka på min gamla arbetsplats i Åhus. Skulle göra ett studiebesök där innan mitt gästspel om två veckor. Dock verkade det mesta vara precis som när jag lämnade stället för ett halvår sedan. Samma diskussion om vad som skulle inhandlas till personalsamlingen imorgon, alla satt på samma platser när det skulle fikas osv. Hann med ett besök på pastorsexpeditionen, öppna förskolan inkl fika och en tur till Yngsjö och träffa C inkl fika. Det var roligt och jag ser fram emot min come back. Efter Åhusbesöket lunchade jag med S, givande som alltid. Inget annat var väntat. Lite shopping följde på detta, även det givande.


Nu måste jag sticka en pulsvärmare till mor (som fortfarande har kniven på min strupe).

Av Therése - 17 oktober 2008 08:53

Igår hade jag lite hjälp av Nova med viktigt datorarbete. Hon hade total ensamrätt på datorn och det fanns inte en chans att jag skulle ens få komma i närheten!

För övrigt fick jag o Sara ge oss utanför kommungränsen och se vad Osby hade att bjuda på. Där finns fler affärer än vad man kan tänka sig, ändå kom jag hem tomhänt. Men det var en trevlig tur.

Av Therése - 16 oktober 2008 10:05

Häromdagen hjälpte jag Cajsa att kratta löv. Jag tror i och för sig at hon skulle beskriva det som att jag stjälpte henne, eftersom jag inte ens hade någon kratta.

Ovido - Quiz & Flashcards