Alla inlägg under augusti 2008

Av Therése - 30 augusti 2008 19:50

Är det sommarens sista suck vi får del av nu, mån tro? Härligt är det i alla fall. När jag gick till jobbet i morse lysta en härlig sol på himlen och ville egentligen inte alls gå in. Jag fick mig dock en språngmarsch vid lunschtid när jag skulle flytta bilen. Det har ju varit bokfestival i stan och det var väl ett lyckat event, med tanke på vädret. Ingen vill väl köpa regnvåta böcker? Det verkar också som att människorna är lite gladare och vänligare, tänk vad lite sol kan göra.

Av Therése - 29 augusti 2008 13:23

Varför måste journalister stå med armarna i kors och se så överdrivet nöjda ut på sina fotobylines? Vad är det som dom är så nöjda med? Tror dom att dom skrivit världens lag i sin krönika? Hmm...

Av Therése - 29 augusti 2008 06:39

Igår var det premiär på höstsäsongen av kyrkokören. Efter att i princip hela våren varit trött på detta event, var det riktigt roligt att börja igen. För att öka festligheten ytterligare bjöds det på smarrig smörgåstårta! Det värsta är att den upprymda känslan man får av att sjunga inte riktigt ger sig när man kommer hem, vilket gör att det är svårt att sova. Men nu är det ny dag och jag är uppe, om inte som en sol, så i alla fall uppe. Ska bara äta upp frullen bara...

Av Therése - 27 augusti 2008 21:20

Idag har jag fått min nya dator, som är en laptop och som jag redan gillar. Det är mycket som måste fixas, man vill personifera den, så den känns hemma!

För övrigt har jag haft tre visningar idag, två av dom med likgiltiga 8:or. Det är som att prata med en vägg! Dessutom blir man elt slut i huvudet. Men lite trevligt sällskpa och fika hjälper till att pigga upp.

Av Therése - 25 augusti 2008 19:41

Idag fick jag ett kuvert på posten. Det var i C4 storlek, med kartong på ena sidan och det stod med stora bokstäver OMTÅLIGT!. Var detta något brevbäraren brydde sig om? Nähä, inte då! Han hade helt enkelt vikt kuvertet på mitten och tryckt ner det i postlådan. Trots att det passade i postlådan utan att behöva bli vikt. Det är inte heller först gången. För ett par veckor sedan hade jag köpt en LP-skiva på tradera. Denna passade inte i brevlådan och vad gjorde brevbäraren då? Jo, han tänkte som så att jag lägger väl det på marken. Nu sitter min postlåda väldigt nära vägen och där ligger min LP-skiva och skulle kunna bli överkörd när som helst. Men den räddades efter ett tag som tur var! Nu vill jag ha tillbaka min ordentliga brevbärare "Posta-Magnus". Det var minsann ordning och reda med honom!

Av Therése - 24 augusti 2008 10:31

Det var ju egentligen meningen att jag skulle vara arbetslös nu. Men än så länge har det varit dåligt med det. Det är rätt så jobbigt att vara arbetslös när man jobbar sex dagar i veckan. Till en del personers (läs: Sara) stora förvåning har jag inte stirrat upp mig inför denna arbetslöshet. Jag har  inte gjort så mycket åt den, merän skrivit in mig på arbetsförmedlingen. Jag har nämligen bestämt mig för att se det som att jag har alla möjligheter, vilka vet jag inte riktigt ännu. But, what ever! Jag lever efter citatet; When God closes a door, somewhere he opens a windows. Det funkade för Fräulein Maria, hon gifta ju sig med en baron, fick sju barn och en skilodge i Vermount på köpet. Så det ska nog ordna sig!


Av Therése - 21 augusti 2008 14:53

Är inte Tradera bara precis väldigt kul? Här kan man hitta det mesta att köpa och för den delan även sälja. Det förstnämnda har jag gjort länge, men nu har jag även börjat med det sistnämnda. Rätt skôj!

Här är några av mina auktioner:

http://www.tradera.com/Quilttyger_korsord-auktion-70790033

http://www.tradera.com/Quilttyger_Halloween-auktion-70790336

http://www.tradera.com/Quilttyger_fiskar-auktion-70793519


Av Therése - 21 augusti 2008 09:02

Igår kväll var Sara och jag tvungna att vältra oss i vår bitterhet. Till vårt sällskap hade vi OS, chips o dipp och glass med björnbär. Sen blev det lite bättre:).

Ovido - Quiz & Flashcards