Alla inlägg under december 2007

Av Therése - 31 december 2007 14:22

Har varit i Åhus och Kristianstad fixat lite nyårsting. Bland annat eb trevlig tårta. Vi har dessutom lämnat tillbaka Fluff (kaninen vi hade till låns över julen) Han blev glad över att få komma hem. Var och köpte glass på Lidl. Det är en affär jag ogärna handlar i, men dom har god glass, säkert från Långtbortistan, but I don´t care.

Nu ska jag trixa lite inför kvällen.


GOTT NYTT ÅR till Er alla!!!! 

Av Therése - 29 december 2007 19:16

...har jag gjort idag. Oh, vad skönt det var att inte göra det! :) Största delen av dagen har jag provkollat på min nya DVD. Och ja, jag kan konstatera att den verkar funka utan några som helst bekymmer. Det bästa med den är att den tar alla format, så jag har kollat på mina Helen West-filmer som är DivX. Toppen! Sen avrundade jag checken med två avsnitt svensk humor när den är som bäst, Macken.

I pauserna har jag pärlat. Det har blivit två halsband och tre armband idag.

Imorgon blir det dock ändring på programmet, då är sötebrödsdagarna över och det är dags att börja jobba igen. Men även det ska bli skönt! Det är ju ganska tröttsamt i längden att vara lat.

Av Therése - 28 december 2007 09:59

Igår kväll såg jag ett program om Lasse Holmqvist. väldigt trevligt och även om jag var ganska liten under hans glansperiod, så minns jag i alla fall de senare säsongerna av "Här är ditt liv". Det var lite tragiskt att se att han vägrade inse när hans storhet var slut och den "nya" sortens TV utvecklades. Här kan man verkligen tala om ett fall. Även om han lämnade kvar ett fantastiskt minne av all intervjuer som han gjorde, så var det ändå en stor hög med räkningar på hans skrivbord som blev slutet.


Av Therése - 27 december 2007 10:14

Far och Wictor tog ett krafttag så här strax efter jul. Björken som sågades ner var död, så istället för att den skulle trilla på mitt hus i någon storm fick den falla under ett motorsåg idag.

Av Therése - 26 december 2007 16:22

Vad går väl upp mot en mellandagsrea? Speciellt om man fyndar något. Vilket jag har gjort. Jag och systrarna gav oss å stad, så att vi anlände dit lagom till butikerna öppnade. Inte så värst mycket folk. Man kan klara av en mellandagsrea med hälsan i behåll om man planerar lite bara. Hittade en kjol och en tröja på rean. Toppen!

Nu har jag hällt mig på sofflocket lite och vilat upp efter gårdagens fest och dagens rea.

Ikväll blir det julakalas igen. Härligt! 

Av Therése - 25 december 2007 13:03

Klapparna öppnade, maten uppäten, musten uppdrucken. Bara papper kvar...

Av Therése - 24 december 2007 13:14

Har varit i skogen och gått en härlig runda med far, Wictor o Cajsa. Det var inte så kallt och lagom klafsigt om fötterna. Linne bäck var full av vatten som forsade fram.

Nu har jag gjort en Janssons frestelse som står och småmyser i ugnen. Visste ni förresten att rätten kommer från en film från 1928 som just hette Janssons frestelse? Så där, lite film-och mathistoria så här mitt i julens aladåb!:)

Nu ska jag gå och fortsätt inför denna matorgie i flera akter som julafton gärna är.


God jul till alla!

Av Therése - 23 december 2007 18:14

...och jag har precis kommit hem från jobbet. Precis som man kunde vänta sig, så var det svinkallt på Filmmuseet! Med jämna mellanrum var jag tvungen att gå runt på museet för att få igång blodcirkulationen. Två gånger fick jag spola händerna i varmt vatten. Behöver jag nämna att jag hade vantar på mig hela tiden. (Utom när jag spolade händerna i vattnet)

Vad man däremot inte kunde vänta sig var att det faktiskt kom lite besökare, en dag som denna. Väldigt trevligt! Två tyskar och två göteborgare och några infödda kristianstadsbor.

Cajsa och jag har också utökat julgodisförrådet med tusenoennattdadlar och marsipan. Jodå, så att...

Nu ska jag uppesitta hela halva kvällen.

God Jul på er alla!


Till sist bild (www.fotoakuten.se) och musik på Streets of London (http://www.youtube.com/watch?v=4TUXAb_7A1c)


Ovido - Quiz & Flashcards