Alla inlägg under november 2008

Av Therése - 30 november 2008 20:19

Första advent kan te sig ganska lugn och stilla för de flesta, men om man sjunger i kyrkokör betyder det en intensiv dag. Det var till att gå upp i ottan, kl 7, snygga till sig och sätta i sig en stadig frukost och Gören portarne hög, so to say. Först Emmislöv kl 9, lussebullsfika, Broby kl 11, lussebulls o lax lunch, julskyltning, pasta o spenatkvällsmat och sen äntligen lite lugn i hemmets vrå.

Innan allt detta var det förberedelser inför julbasaren nästa lördag, lite födelsedagskalasande och trevligt umgänge.

Mycket trevligt, men nu är jag trött!

Av Therése - 25 november 2008 11:40

Sitter och lägger upp massa saker på Tradera. I mellanåt tar datorn lite väl lång tid på sig och då får jag sitta och titta ut genom fönstret. Himlen är alldeles klarblå och marken frusen. Kanske skulle jag varit ute och tagit vara på det härliga vädret. Får nog bli en liten promenad i alla fall...

Av Therése - 23 november 2008 18:46

Läste just i Kristianstadsbladet en upprörd läsare som skrev att 99% av kommuninvånarna i Ö.Göinge aldrig kommer att besöka det nya kulturhuset. Han skrev detta pga att huset troligtvis fortsätta heta Vita skolan eftersom det inte blir ett kulturhus. Bara bibliotek och musikskola. Jag vet inte riktigt viken värld denna människan lever i. Det har ju visat sig att folk besöker biblioteken i kommun ofta och utlåningen är stor. Jag har svårt att tänka mig att det bara skulle vara 1% av befolkningen som går dit och toklånar. Förmodligen har denne man aldrig besökt biblioteket, någon kanske borde hjälpa honom o visa vägen dit. Synd bara att det inte blir någon utställningslokal på Vita skolan, skulle behövts tycker jag.


Det här var nog vad jag mäktade med en kall söndagkväll...

Av Therése - 21 november 2008 19:56

Julen kommer krypande allt närmre och närmre. Jag har hängt upp julgardiner i köket, Amaryllis och Hyacint är inköpt och utomhusbelysningen är inkopplad. 


Idag höll det på att bli lite dramatiskt när jag skulle köra Linnéa till tåget. Först höll en gubbe på att cykla på bilen. Jo, Sara, jag såg honom och hade koll på honom, men han tyckte inte att det var viktigt att hålla koll bakåt eller sträcka ut handen. När jag sedan på tillbakavägen närmade mig Broby, upptäckte jag nästan försent en mycket stor älg irrandes i vänster körfält på 2+1 vägen. Jag hade den 1.5 meter ifrån sidan på bilen o inga reflexer hade hon! 

Av Therése - 15 november 2008 17:08

Idag har jag snurrat runt och pysslat lite här och lite där. Först var jag på bibblan, där dom hade utförsäljning på gamla utgallrade böcker. Jag köpte två memoarböcker, vilket det brukar bli vid sådana här tillfällen. Folk verkar tydligen inte så intresserade av att låna andra människors öden och äventyr. Bra för mig, för jag vill gärna ha dom. Hur som helst vara det Margrethe II av, ja såklart den danska drottninen och det var även boken Tyg och otyg av Gunilla Pontén. Den ska bli mig ett sant nöje att läsa. Drottning "jag-har-gula-tänder-pga-för-mycket-rökning-och-annat-osunt-leverna" köpte jag bara för att komplettera min samling kungliga böcker, som jag för övrigt är av den stösta övertygelsen om att den en dag ska bli mycket värdefull.

Jag har också sorterat ut en massa gamla papper. Kan bara nämna att ställen som Skatteverket, CSN och AEA borde kanske tänka lite mer på miljön och inte skicka så förbaskat med onödiga papper! Grrr.

Nu ska jag gå och smaka mina dadelkakor. Kan vara goda, men kan också var äckliga. Hade inget recept, utan tog ur eget oförstånd.

Jag, crazy??!! Hmm Not!

Av Therése - 13 november 2008 10:44

http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=99272&a=1309838&lid=puff_1310481&lpos=extra_0


Min arbetsplats var på Sydnytt igår, så även chefen. Gissa vilken som är min chef!

Av Therése - 13 november 2008 10:37

Igår kväll blev mor o Linnéa påkörda av en dam som sa sig se dåligt. Hon hade vinglat lite hit o lite dit, när hon till sist körde på mors bil. Linnéa skadade ryggen och fick åka ambulans, efter att ha stått och kramat en lyktstolpe hur länge som helst. Eftersom deras bil fick bärgas hem, så fick jag köra till sjukan efter jobbet och hämta dom. Medans vi väntade på läkaren läste jag högt för Linnéa ur Hänt extra. Spännande tyckte hon. Mor var ute på egna äventyr på sjukhuset.

Ovido - Quiz & Flashcards