Alla inlägg under januari 2008

Av Therése - 28 januari 2008 18:50

Då har ännu en helg gått från vårt liv och kommer ej igen. Låter värre än vad det är faktiskt, men dock lika sant. Det har som sagt varit vernissage I konsthallen, mycket folk och mycket jobb. Men vad roligt! Mycket folk även i söndags på museet. Tiden bara springer iväg, ooopps så var klockan fyra och jag hade inte ens hunnit äta lunch.

I lördags var jag på middag hos min rara "adoptivmor". Väldigt gott och väldigt trevligt. 

Av Therése - 25 januari 2008 18:27

...har jag försökt kurera min nu mycket tröttsamma förkylning. Nu måste jag väl ändå ha fått ut allt ovett?! Det är lite svårt att sitta och pärla när snoret hela tiden rinner, men det har ialla fall blivit några armband. I eftermiddags blev det en utflykt till ljusfabriken i Osby. Och ljus behövs verkligen nu när det blåser och är mörkt ute. Imorgon ska jag jobb,så jag hoppas att förkylningen blir lite bättre, det är ju inte så trevligt att stå och snora på museibesökarna. Dessutom är det vernissage i Konshallen på utställningen Prinsessor utan panik. Verka vara en mycket intressant utställning.  

Av Therése - 23 januari 2008 18:50

En gammal grind jag hittade i Broby.

Av Therése - 23 januari 2008 18:37

Det är så tradigt att va förkyld. E det leheten som rinner ut månne? man kan ju alltid hoppas, för då har man ju någon nytta av eländet.

Just nu lyssnar jag på Claisa och dom är verkligen toppenbra. Om någon har råkat missa dom, så leta reda på dom omedelbart.

Pärlorna som jag beställt kom igår, så det blev pärla av. Jag gjorde bland annat ett vårligt armband med gula, limegröna, turkosa och rosa sötvattenpärlor. Det känns som om det vore trevligt om våren kommit nu, även fast jag vet att det fortfarande bara är januari. Snödroppebilden är inte från iår, tyvärr...

Av Therése - 22 januari 2008 20:45

...och jag har fått en tråkförkylning på näsan och halsen. bläää!!! 

Av Therése - 20 januari 2008 17:36

Igår blev det en väldigt spontan resa till härliga Göteborg. Trots att det blåste riktigt rejält så var det trevligt! Wictor skulle hämta en bil och tio minuter innan han skulle köra ringde han och frågade om jag kunde följa med och ta hem den ena bilen. Lite snabbt ombyte och hämta ännu en reskamrat så var vi på väg. När vi satt där och väntade på bilen, bestämde vi lite kvikt att vi skulle ta en tur på NK när vi ändå var så nära. Inget går väl upp mot lite shopping. På vägen hem svängde vi inom Vallberga och blev bjudna på supergod pizza. Nöjda och glada kom vi hem!

Söndagen har bara bjudit på jobb, men fick trevligt besök som bjöd på fika!

Har beställt lite fler pärlor från www.parlgrossisten.se. Jag väntar vid brevlådan...

Av Therése - 18 januari 2008 17:41

Nu har denna veckan också gått. Hur snabbt gick inte det?? Jag har hunnit med två dagar på mitt nya museijobb. har inte riktigt hundra koll ännu, men nästan. Det är superkul! Inte att jag inte har hundra koll, utan jobbet i sig.

Var tvungen att gå inom pärlaffären i Åhus innan jag körde hem. Hon har så mycket pärlor att jag nästan blir helt paralyserad och inte vet vad jag ska köpa. Men hur som helst kom jag där ifrån med lite nya pärlor och annan krimskrams till pärleriet. Tror jag ska skapa något ikväll...Ska bara stärka mig med lite bakade potatis först. :)

Av Therése - 16 januari 2008 12:36

Armband av gula och gröna sötvattenpärlor 50kr. Matchande örhänge 40kr.

Ovido - Quiz & Flashcards