Alla inlägg under maj 2008

Av Therése - 31 maj 2008 16:06

Har idag för första gången i mitt liv sålt saker och ting på loppis. Det var ett ganska spontant beslut, så jag rensade ut i bokhyllan lite snabbt och lätt. Packade in ett bord, bokkassar och mitt pärleri i bilen, som nu är tillbaka på banan efter ännu en sejour på verkstad, och gav mig åstad till Hembygdsparken i Broby. Det var inte så väldigt mycket folk där, det var flera andra loppis och aktiviteter som lockade denna dag. Hur som helst jag sålde några böcker och köpte en röd glaskula, som kan funka som vas, till min samling med röttglas.

Nu har jag slappat i min trädgård ett tag och det var meningen att jag skulle bjuda min paranteser på fika, men dom verkar dröja...

Av Therése - 30 maj 2008 11:56

Äntligen är jag ledig och njuter av det i fulla drag! Har trixat lite med poolen, så nu är den igång. Gräsmattan är klippt och rabarberpaj klar. Kan de bli bättre!?

Av Therése - 29 maj 2008 19:01

Bilden är tagen av Nathalie Beaurain, i Västindien.

Av Therése - 25 maj 2008 19:33

Under fredagen och lördagen var det läger i Breanäs. Alla barnen verkade nöjda och glada, så då är jag också det.

Efter jobbet idag hade vi en lite kubbturnering. Jag o far mot Cajsa o mor, tyvärr förlorade vi, trots att vi var det bästa laget. Olika falla livets lotter...

I veckan som kommer är dey avslutning hela dagarna i ända. Sedan återstår bara två dagars utvärdering sen är vik i Åhus slut för denna gången. Det dröjer inte många dagar förrän sommarsäsongen på museet är igång, så jag hinner bara ta ett djupt andetag och sen är det bara att sätta igång igen.

Av Therése - 21 maj 2008 10:12

Jaha, nu gick det några dagar igen. Idag har jag taget en dag kompledigt, det är tröttsamt att jobba 20 dagar i sträck. Till helgen är det läger och jag känner ingen inspiration för detta, men det är ett kort läger så jag ska nog överleva detta också.

Dessutom har jag sagt upp mitt Lunarkonto, så nu är dessa ungdomsmanér slut!

Nu ska jag sortera lite papper och annat tråkigt, sen ska jag bara vara ledig!!!

Av Therése - 19 maj 2008 17:38

Idag har min bil varit ute på egna äventyr. Jag upptäckte ju ganska snabbt att AC i min nya bil en fungerade som den skulle, efter ett par dagar började en varning "EAC-Fail" blinka. Tydligen skulle de var nått vejsing med gasregleringen. Så idag skulle det fixas, istället fick jag låna en Ford Fusion -08. Trevlig bil, men min e ju ändå den jag vill ha. När jag körde hem från jobbet kunde jag hämta den egna igen och AC fungerade nu och det har ännu inte blinkat någon varning och jag hoppas att det inte kommer någon räkning heller. Bilen hade ju inte det som utlovades när jag köpte den!

Vi får väl se... Om det kommer en räkning så får dom se min nyupptäckta bitchiga sida. Inte alltför charmig faktiskt...

Av Therése - 18 maj 2008 10:25

17 maj passerade obemärkt förbi (iaf när det gäller en viss nationaldag). Så här i efterhand skulle man kunna säga att jag firade lite, med tanke på att jag åt lax med tomatpesto till middag. Idag ser jag fram emot att gå på födelsedagsmiddag hos Sara. Hon har ju nu uppnått den aktiningsvärda åldern av 29 år. Jag hade beställt en present till henne på internet, som tyvärr inte har kommit ännu. hennes egentliga dag är ju först på tisdag så jag har två dagar till på mig. Sketans internet!! :( Visst jag kunde beställt den tidigare, men det brukar ändå gå ganska fort, så jag tycker väl att en vecka ska räcka. Nåja, den som väntar...

Nu ska jag först jobba på museet, det är ju vernissage idag och det är alltid kul. Lite extra att fixa och trixa med. 

Av Therése - 15 maj 2008 10:39

Oj, vad det blir långt mellan inläggen nu! Vet inte riktigt vad jag ska skylla på, bloggtorka eller för mycket jobb och för lite tid. Hur som helst så blir det mycket jobb nu, maj är ju alltid maj om man så säger. Vi har just klarat av en musikal med en av barnkörerna, Anna och Herr Gud. Det heter musikalen, inte kören. Dom var jätteduktiga och efteråt blev det mingel med bubbel. Det som är på tapeten nu är läger. Hoppas det blir fint väder så att vi kan vara ute i de i djupa göingeskogarna. Dom har mycket att bjuda på.

När det gäller museijobbet så väntar vernissage på Ingrid Dessau-utställningen "Till det enkla" nu på söndag. Ingrid Dessau är en av Sveriges främsta textildesigners och har bland annat gjort Nobelduken.

Ovido - Quiz & Flashcards