Alla inlägg under mars 2009

Av Therése - 31 mars 2009 18:44

...att folk ska hålla på med saker som ligger utanför deras kompetensområde!

Av Therése - 28 mars 2009 21:53

...nog att folk kunde ansträngt sig lite mer och släkt ner. Här var det i alla fallbecksvart i en timme. Strax efter halv tio bestämde jag mig för at kolla på en film, Nätterna vid havet. Tio minuter in i film totaldog allting. Och då menar jag allting, ja förutom datorn då. Får mig att tänka på senaste Wallanderfilmen. Hmm. Jag tror jag kollar färdigt på filmen i datorn istället.



AAHHHH! Skit o mög! Glömde att jag kan ju inte få ut filmen ur DVD:n utan ström. Skit o mög!

Av Therése - 28 mars 2009 19:41

För ikväll blir det till att dra ur proppen. Bild över Emmislöv by night och under earth hour.

Av Therése - 28 mars 2009 10:40

...att Östra Göinge har:

-  13 828 invånare på 452 km²
-  37 idrottsföreningar med 6769 medlemmar
-  nordens största korsvirkeshus
- 1 slott med anor från 1400-talet, nu internationellt känt för sina    konstutställningar
-  ett företag som levererat däcksstolarna till filmbåten Titanic
-  en scoutkår som innehar världsrekordet i pinnbrödsbakning (125 meter långt).

 Där ser man.


Tittade på finalen av Let´s dance igårkväll. Tyckte det var en värdig vinnare. Fast det hade jag nog tyckte om Bagge vunnit med. Nu spisar jag en LP med Lill Lindfors, som uppladdning inför en helg på museet.

http://www.youtube.com/watch?v=t9Zq22xyqmo

Av Therése - 26 mars 2009 15:14

Det sägs att det är i dag 50 år sedan telefonstationen i Emmislöv lades ner. Den hade funnits i 47 år och betjänats av samma familj, nämligen Tufvessons. Dom nitton första abonnenterna bekostade själva linjer o stolpar, tråd o övrigt som kunde tänkas behövas till telefonerandet. Det var också dom som betalade fru telefonstationsföreståndarinnan med 200 kr om året. 1935 tog Telegrafverket över rörelsen.


Nu ska jag gå och titta på min nyinköpta DVD med första säsongen av Varuhuset. Kanske ska jag och ringa lite...

Av Therése - 25 mars 2009 10:48

Maria bebådades medan Josef gräddade våfflor. Eller hur var det?

Av Therése - 25 mars 2009 09:55

Håller på att trixa lite med designen på bloggen. Kände för lite mer färg nu, men är inte helt nöjd. Det tål att tänkas på en stund...

Av Therése - 24 mars 2009 22:17

Igår hade Fredrik Reinfeldt uttalat sig angående det stundande bröllopet. Han sa bland annat att de extra kostnader som blir vid ett sådant evenemang är ingenting jämfört med hur mycket staten tjänar på kalaset. Tack Fredrik! Hade inte kunnat säga det bättre själv. Idag fick man ju dessutom vet när det är dags att packa väskan och bege sig norrut... Hoppas Hotell Stockholmsvägen inte är fullbelagt :).

Ovido - Quiz & Flashcards