Alla inlägg under februari 2009

Av Therése - 28 februari 2009 16:19

Mitt avlopp i badrummet har lagt sig till med en väldigt trist attityd. Det har nämligen bestämt sig för att inte spola ut vatten. Så just nu kan jag varken använda toaletten eller duschen. Får använda grannens istället. Det känns lite som när man är ute och husvagnar. Vi (när jag skriver vi, så menar jag egentligen far) försöker luska ut ur dom tänkte för 50 år sedan när dom byggde om tolatten. Jag har, av egna undersökningar, kommit fram till att man inte alltid löste problem på det mest logiska sätt. Dom tänkte mer vi-tar-vad-vi-har-och-så-blir-det-som-det-blir-förhoppningsvis-är-vi-både-döda-och-begravda-när-någon-måste-i-och-röra-bland-detta-igen. Så far ömsom gräver, ömsom spanar efter tecken att han är på rätt väg. Jag föreslår en liten lätt sprängning, men far tror inte riktigt på den idén.

Av Therése - 26 februari 2009 18:46

- Kära svenskar hemma och utomlands!

Det tycker jag är ett fint sätt av kungen att börja sin viktiga eklateringar med. Vad som eklaterades tänker jag inte kommentera något vidare, det finns som många "experter" som utgjutit sig i alla typer av medier.


För övrigt är jag bara skittrött efter att ha tokjobbat. idag har jag dubbeljobbat på lunchen till och med.

Av Therése - 23 februari 2009 17:13

Idag har varit en väldigt trött dag. Vaknade vid tre-tiden i natt och kunde omöjligt somna om, så jag fick gå upp och kolla lite på Oscarsgalan. Vilket i och för sig var trevligt, men det sätter ju sina spår. Dock har jag hunnit med att besiktiga W:s lastbil, pärla lite, se en film, sova lite och nu har jag kökstjänst på kvarterskrogen. Jag har lagat kyckling med ost-och vinsås. En favorit som alltid går hem hos gästerna.

Det blir en tidig kväll ikväll, eftersom det är en tidig morgon imorgon.

Av Therése - 20 februari 2009 18:05

Jag brukar roa mig med att läsa andras bloggar, det är ganska kul att se vad andra tycker är viktigt att berätta för världen. Det mest är minst lika intressant som det jag skriver om...

Av någon anledning har jag kommit åt inredningsbloggar, säker 20 stycken olika, som alla handlar om hur man kan (och enligt författarna ska) inreda sina hem i vit och lantlig stil. Något som sällan gick ihop i det gamla, lantliga bondesamhället. Hur som helst, allt ska målas i olika nyanser av vitt, möjligtvis kan man blanda med lite grått. Det lantliga kan vara tex en graneruska i en bytta. Jag kan i och för sig tycka att det är väldigt vacker med vitt. På sommaren. Så här års, när allt utomhus är vitt av snö och frost, vill jag inte ha samma färg inomhus. Det ser så kallt ut så jag håller på att frysa ihjäl, bara jag tittat på bilderna. Dom som skriver dessa bloggar skulle väl få dåndimpen när dom ser att jag har rött i tre av fem möjlig rum + köket som också är rött. Härligt rött! Varmt rött!

För övrigt kan jag rekommendera Pernilla Wahlgrens blogg. Faktiskt ganska rolig att läsa när man vill ha lite förströelse.

Ha en trevlig fredagkväll och glöm inte finalen av På Spåret! 

Av Therése - 20 februari 2009 09:10

I morse öppnades kuvertet som Birgit Nilsson förseglade redan 2005. I kuvertet låg en lapp där det stod att Placido Domingo blivit 1 miljon dollar rikare. Kul för honom! Välkommen till Sverige och hämta pengarna.


Av Therése - 19 februari 2009 21:47

bland många andra. Har precis kommit hem från ännu en körövning, dagen till här gick den av stapeln nästgårds. Trevligt att för en gång skull kunna gå dit. Diskmaskinen fungerade inte riktigt som den skulle, så det blev till att handdiska, men med et par raska karlar vid hon så gick det rättså kvikt. Sångerna var av blandad art. Påsksånger är ju gärna av det lite dystra slaget, men det blev några gladare också.

Nu sitter jag och kollar runt vad som har hänt i världen medan jag har varit "frånkopplad". Kan konstatera att det händer både små och stora ting medan andra sitter och sjunger.


I tisdags fick vi finbesök till museet, strax före stängning. In kommer Carl-Johan Vallgren. Han pratade, var vänlig o trevlig, gick en sväng och tackade så mycket för besöket på detta fantastiskt fina museum. Han tyckte att Skåneutsällningen var mycket upplysande för "oss som inte kommer från länet". Tack för det säger vi!


Over and out.

Av Therése - 17 februari 2009 22:06

Idag har det sportlovats på museet. Veckan till ära har vi även öppet på måndagen och som om detta inte vore nog öppnar vi kl 10 istället för 12. Det märks str skillnad, även om tiden har gått ganska fort idag. Nu är jag helt slut i rutan, det är ganska tufft att vara trevlig och rar när det passerar över 800 personer. Dom ställer gärna samma frågor också, så jag rapar bara om samma sak om och om igen. Men vi har haft kul, hur som helst. Jättemånga barn har gått skattjaktsrundan, fullsatt på filmvisningen och planetariet är uppskattat och välbesökt. Vill dessutom slå ett slag för Regionmuseets egenproducerade vandringsutställning "Änligen vuxen!?". Passa på och besök den! Utmärkt utställning för alla typer av ungdomar och andra åldrar. www.antligenvuxen.se


Imorgon är det ny film, nya barn, men samma ställe.


Kvällen har jag ägnat åt att skicka vinnarmail till mina traderaauktioner, eller rättare sagt dom som vunnit auktionerna. Tänkte inte på att det är inte smart att ha massa auktioner som går ut samma dag. Hoppas rätt människa får rätt grejor...

Av Therése - 14 februari 2009 19:24

På morgonkulan var jag med W en tur till Åhus för en vedleverans, väl hemkommen blev det ett snabbt ombyte för en tur till Väla med trevligt sällskap. Köpte ett gäng örhängen, lite pärltillbehör och blommig diskborste. Det hela toppades av mat och en glass såklart! Så jag har åkt kors och tvärs över Skåne, från snölandskap till kalt o lite kargt västkustklimat.

Nu ska jag gå och se på detta evighetslånga musikspektakel kallat melodifestivalen.

Ovido - Quiz & Flashcards