Alla inlägg den 6 april 2009

Av Therése - 6 april 2009 21:25

Helgen avlöpte väl med såväl shopping, sol, barndop och jobb. Efter sommaren ska Filmmuseets basutsällning byggas om och vi har så smått börjat rensa ut. I söndags hade turen kommit till köket, så min uppgift var att packa ner porslin, skafferivaror, glödlampor, broschyrer, skruv och annat i lådor. När jag skulle gå genom museet, från kontoret till ytterdörren, fick jag (i brist på annat) för mig att räkna stegen. Det visade sig var trettio steg, så när jag tog en lite paus i packandet gick jag fram o tillbaka 100 gånger och vips hade jag också fått lite motion. Knäpp? Japp! Bra för hälsan? Japp! Funkade mina nya Ecco? Japp!

Söndagkvällen avslutade jag med passionsandakt med ungdomskören och lite fika på nygård. Så nu har stilla veckan börjat. Idag har Cazper varit på besök, tvätt tvättats, bil städats o tvättats och lite sol. Imorgon ska jag sjunga på passionsandakt och fortsätta vara stilla fram till fredag. Därefter ska det jobbas hela påsken.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards