Alla inlägg den 14 april 2009

Av Therése - 14 april 2009 18:23

Denna dags bästa ord är: stundomsinnad.


Ofta tycker jag att en person som man beskriver med detta ord kan ses ha lite negativt sinne. Jag tycker nog att man ska se det som positivt istället. Stundom kan man ju vara glad i sinnet och stundom mycket glad!

Av Therése - 14 april 2009 11:46

På förmiddagen har jag packat böcker i flyttkartonger på museet. Biogarfier för sig, lexikon för sig, filmteori för sig och filmteknik för sig. Det tog lite tid eftersom jag under tiden och hyllornas gång hittade en och annan skatt. Vad sägs till exempel om en bok om make up i svartvit film resp färgfilm? Olika sorters lockar och annat som man kanske inte tänker så mycket på. Sen hittade jag en väldigt intressant bok om att vara kameraman och olika kameravinklar. Plus en massa andra spännande saker.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards